Analiza otoczenia.

W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej zauważalny jest wzrost konsumentów na szeroko rozumiane artykuły ogrodnicze oraz akcesoria wykorzystywane w ogrodzie. Dzieje się tak dl;atego, że polacy w wyniku wzrostu gospodarczego w Polsce osiągają to coraz to większe zarobki podnosząc tym samym status materialny swojego gospodarstwa domowego. Są oni bardziej czuli na estetykę domu jak również ulegają coraz powszechniej panującej modzie na estetyczny i zadbany ogród oraz akcesoria w nim umieszczane. Sporo osób korzysta obecnie z firm projektujących ogrody, które to starają się zaspokoić subiektywne gusta swoich klientów.Wraz z projektantem osoby indywidualne urządzają otoczenie domu, lecz całość prac zlecają już wynajętej firmie. Część klientów stara się na własną rękę, w ramach hobby, urządzić teren wokół domu. Ta grupa klientów zainteresowana jest możliwie najszerszą oferta dostępną w jednym miejscu oraz profesjonalnym doradztwem sprzedawcy. Branża artykułow ogrodniczych rozwija się z wielką dynamiką w Polsce obrazuje poniższy wykres prezentujący zmianę liczby firm w branży usług ogrodniczych w latach 2004-2009.