Kodak postawił sobie jeden podstawowy cel zostac liderem na całym świecie. Do tego miał prowadzić wypracowany z góry model. Klienci mieli kupować w dużej większości kodak cz to film czy zdjęcie, wydrukowane na papierze Kodaka, jak i jego produkcji drukarce zdjęcie. Wszystko miało zostac uzależnione właśnie od Kodaka. Aparat cyfrowy zniszczył ten model.
Po ukazaniu się na rynku aparatu cyfrowego Kodak zaczął upadać nie było potrzeba żadnych filmów, za zdjęcie nie trzeba płacić, do Kodaka przestały trafiać olbrzymie wpływy z rynku fotograficznego.
Kodak upadł, poniewaz miał podstawy w przeszłości nie wychodziły w przyszłość. Strategia firmy Apple brzmiała żeby byc kims innym niż cała reszta.
„Kodak patrzył na gwiazdy i widział niebo, konstelacje. Apple natomiast patrzyło na świat w sposób bardziej obrazowy przedstawił różnicę Strickland.
wierzył on bardzo w prostotę i dostarczenie dobrych produktów, Kodak chciał dać całemu światu wszystko, i zajmował się wszystkim.
Strickland mówił, że wygląd produktu, oraz marketing to najwazniejsze aspekty produktu. Design to coś czego ludzie oczekują, jeszcze o tym się dowiedzą. Musimy mu go dać – twierdzili ludzie z Apple. W porównaniu do Kodaka Apple miał świetne produkty, marketing i obsługę konsumentów.
Kodak posiadał drobny design, a także marketing i reklamy i to funkcjonowało sukcesywnie, ale w latach 80. W krytycznym momencie zabrakło mu wizjonera i dobrych decyzji.