Tylko nieliczni mogą właściwie oraz owocnie zarządzać większymi firmami. Właściciel odpowiada nie tylko za siebie, ale również za zatrudnienie kadry, powinien dbać o pozytywną opinię na rynku oraz robić wszystko aby pozyskać nowych klientów. Niestety nierzadko ogromną przeszkodą jest tutaj konkurencja. Jeżeli nasza firma jest niewielka dość trudno będzie jej się wybić szczególnie w popularnych branżach. Jest to, jednak możliwe. Wystarczy odpowiednio poprowadzić marketing i reklamę. Chcąc pozyskać nowych kontrahentów musimy co najważniejsze przeanalizować ich potrzeby i porównać je z ofertą konkurencji. Bywają przecież produkty i usługi, jakimi inne firmy nie dysponują, a które odbiorcy chętnie by wybrali. Kolejna sprawa to właściwe przedstawienie oferty i konsultacje cenowe. Klienci, szczególnie nowo zdobyci chcą otrzymywać promocje. Interesującym krokiem szczególnie w branży detalicznej są programy punktowe. Zniszczyć konkurencję można również poprzez ulepszanie swoich usług. W tej kwestii trzeba zająć się poszukiwaniem wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą chcieli z nami współpracować. Konkurencja to w biznesie rzecz nieodzowna, trzeba mimo wszystko umieć sobie z nią odpowiednio radzić.